Sveikesnės gyvensenos link: nuo ko pradėti?

pagal | 2016-04-28

sulčių spaudimo aparatai

Net didžiausias nutukėlis ar normaliai pavalgyti ir pailsėti nespėjantis darboholikas bent keletą kartų yra susimąstęs, jog tokia gyvensena toli nenuves. Žmogaus sveikata yra trapi – niekad nežinai, kada ji galiausiai palūš dėl virusų, infekcijų, fizinių traumų ar net išsekimo bei depresijos, Pilnavertiškam gyvenimui yra būtinas saikas ir darna. Laimingame kūne slypi laiminga siela, tad niekada neabejokite tuo, jog sveikata ir gera savijauta gali atnešti ir vidinę laimę. Štai keletas patarimų apie visiems žinomą geros sveikatos trejybę: sportą, sveiką mitybą ir gerą miegą.

Jei ne krosas, tai bent gera mankšta

Jeigu gautumėte po eurą už kiekvieną kartą kai per naujuosius girdite draugus pasižadant kitais metais daugiau sportuoti ir vėliau matote juos tai pamirštant, jau galėtumėte sau nusipirkti kailinius. Tai ko gero dažniausias pažadas, kurio visa žmonija niekaip negali laikytis. Bet juk niekas  nesako, kad kasdien supūškuotumėte po kelis kilometrus! Tai yra itin sunki užduotis, ypač daugiau sveriantiems žmonėms. Gera pradžia yra bent 5-10 minučių kasrytinė mankšta namie. Darykite tempimo pratimus, atsilenkimus, pritūpimus. Po kelių savaičių tokių ritualų kūnas jau bus pasiruošęs trumpam prasibėgiojimui parke.

 Žalesnis ir natūralesnis racionas

Tinkama mityba yra antra būtina sveikos gyvensenos grandis. Tačiau vėl gi – jokių staigių pokyčių! Turėtumėte įsivaizduoti, kokį stresą kūnas patiria, kai žmogus ilgą laiką maitinasi dideliais kiekiais angliavandenių, miltiniais, riebiais patiekalais ir staiga tokią mitybą per dieną pakeičia vien vaisiais ir daržovėmis. Norint palaipsniui pagerinti savo mitybos įpročius, atsisakykite po vieną ar du nesveikus produktus dviem sveikais, po kelių savaičių dar kartą, ir taip toliau, kol kūnas pripras prie šių pokyčių. Įterpkite į savo racioną daugiau skaidulų, vaisių ir daržovių, sėklų, kruopų. Riebų karvės pieną galima pakeisti negyvulinės kilmės pienu. Parduodami tokie sulčių spaudimo aparatai, kurie gali net išspausti pieną iš sojų pupelių, migdolų ir kitų riešutų.

Šventasis miegas

Šis punktas svarbus minėtiems darboholikams, amžinai neišsimiegantiems studentams ar dažniems naktinių klubų lankytojams. Įdomu ir svarbu pažymėti, jog miego kokybė labai susijusi su prieš tai aptartais sporto ir mitybos aspektais. Sportuojančių žmonių miegas būna itin saldus ir kokybiškas. Ir jiems net nebūtina miegoti 8 ar daugiau valandų! Mityba irgi turi reikšmės miegui – ne paslaptis, jog bent dvi valandas prieš miegą patariama nevalgyti nieko sunkaus. Svarbu yra ir miego ritmas – nieko nuostabaus, jei per vakarėlių pilną savaitgalį vos kelias valandas pasnaudęs studentas praleis pirmadienio paskaitas, nes smegenys reikalaus perkrovos.

Taigi, akivaizdu, jog sveikai gyvensenai pasiekti reikia protingai suderinti fizinį kūno aktyvumą, turtingą mitybą ir poilsio režimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.