Medžiagų apykaitos pagreitinimas. Ar tai įmanoma?

pagal | 2015-10-28

Medžiagų apykaitos pagreitinimasTikriausiai daugelis žmonių, pagalvoję apie medžiagų apykaitą iš karto savo sąmonėje suformuoja alinančiai besportuojančio ir tik daržoves valgančio žmogaus portretą. Medžiagų apykaita – tikrai atsakinga už žmogaus kūno kontūrus, tačiau ji atlieka ir daug daugiau funkcijų. Taip pat medžiagų apykaita lemia ir bendrą žmogaus sveikatą, jo savijautą.

Mažamečių vaikų medžiagų apykaita yra žymiai greitesnė nei suaugusiųjų. Jinai pradeda lėtėti maždaug apie 30 žmogaus gyvenimo metus. Lėtėjanti medžiagų apykaita neigiamai paveikia žmogų – jis pasidaro vangesnis, dažnai nebekontroliuoja to, ką valgo. Maisto nekontroliavimas ir sumažėjęs fizinis aktyvumas lemia nutukimą. Todėl, tikriausiai kyla klausimas: kaip pagreitinti medžiagų apykaitą?

Medžiagų apykaitos pagreitinimas yra nevienadienis procesas, jam reikia skirti pakankamai laiko ir pastangų.

Yra netgi keletas būdų, padedančių pagreitinti medžiagų apykaitos procesą:

  1. Aktyvus judėjimas (mankšta, plaukiojimas, pasivaikščiojimas, treniruotės, bėgimas);
  2. Subalansuota ir sveika mityba (tam, kad medžiagų apykaita pagreitėtų, dietologai pataria valgyti maždaug 5 kartus per dieną. Tik mitybos specialistai gali nustatyti kiek individualiam žmogui reikia suvartoti kalorijų per dieną);
  3. Kokybiškas miegas (kiekvieną naktį žmogui reikia miegoti 7 – 8 valandas);
  4. Pusryčiai (svarbiausias ir suteikiantis energijos maistas visai dienai);
  5. Arbatos gėrimas (žalia arbata skatina medžiagų apykaitos greitėjimą);
  6. Streso kontroliavimas;
  7. Aštrių prieskonių naudojimas (salsa, wasabi, čili pipirai);
  8. Gerti daug vandens (2 – 3 l per dieną).

Medžiagų apykaitos pagreitinimas – įmanoma procesas. Tačiau, prieš jo imantis, geriausia sprendimas yra pasitarti su gydytoju ar specialistu, kuris patars kaip geriausiai ir greičiausiai tai pasiekti. Jeigu jūsų tikslas yra svorio numetimas – mažiau valgykite, valgykite subalansuotą maistą ir, žinoma, sportuokite.

 

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.