Ką valgyti ir ko atsisakyti norint sveikų dantų?

pagal | 2014-08-13

odontologijos klinika

Graži šypsena – vienas iš sėkmės garantų. O norint turėti kerinčią šypseną, riekia gražių sveikų dantų. Ši tiesa – sena kaip pasaulis, tačiau ne kiekvienas žino, ką daryti, kad nesveiki dantys negadintų šypsenos. Rūpintis dantimis reikėtų pradėti nuo galvojimo, ką dedame į burną. Juk suvalgytas maistas turi tiesioginę įtaką šypsenai. Sveika subalansuota mityba, ekologiški produktai teigiamai atsiliepia žmogaus dantims.

Iš dalies galima būtų tvirtinti ir nesuklystume, kad bet koks maistas neigiamai veikia dantis. Juk maisto produktų kramtymas visada daro įtaką dantų nusidėvėjimui. Kita vertus, jie tam ir skirti, kad galėtumėme jais sukramtyti maistą, o bet koks mechanizmas, kuris dirba, anksčiau ar vėliau nusidėvi.

Norint kiek įmanoma ilgiau dantis išsaugoti sveikus, reikia vartoti tam tikrus produktus. Kiekvienas odontologas Vilniuje, Kaune bei kituose miestuose tvirtina, kad mūsų dantims ypač reikalingi yra baltymai, įvairios mineralinės medžiagos bei vitaminai. Dažniausiai visa tai gauname valgydami subalansuotą maistą. Ypatingai didelį dėmesį reikia kreipti į nėščiųjų mitybą, rūpintis, kad netrūktų minėtųjų medžiagų. Juk kūdikio dantų mineralizacija prasideda jau penktąjį ar šeštąjį nėštumo mėnesį. Formuojantis kaulams bei dantims būtinas vitaminas A. Jo daugiausia yra žuvų taukuose, kepenyse, piene ar kiaušinio trynyje. Taip pat tinkamai kalcio ir fosforo apykaitai reikalingas ir vitaminas D, kurio yra gausu kiaušiniuose, grietinėje, svieste. Taip pat rekomenduojama vartoti nemažai produktų, kuriuose yra daug B ir C grupės vitaminų, užkertančių kelią apydančio ligoms. Kadangi pagrindinę dantų masę sudaro kalcio druskos, reikėtų vartoti tokius produktus kuriuose jos galima nemažai rasti – pieną, sūrį, varškę. Pienas yra būtinas ir vaikų mityboje – juk tai natūralus kalcio šaltinis. Norint palaikyti gerą dantų būklę reikia gauti pakankamai fosforo, kurio yra žuvyje, mėsoje, bulvėse, pomidoruose. Taigi, geriausi dantų draugai yra įvairūs pieno produktai, daržovės, vaisiai, žalumynai, jūros gėrybės ir t. t. Puikus produktams dantims yra sūris. Jis susilpnina rūgštingumą išgėrus gazuotų gėrimų, o pagal savo savybes, po maisto gali atstoti net ir dantų šepetėlį.

Nemažai užkandžių, vartojamų kiekvieną dieną, dantims tikrai kenkia. Emalei itin didelį neigiamą poveikį daro pakaitomis valgomas karštas ir šaltas maistas, pavyzdžiui karšta arbata arba kava su šaltais ledais. Specialistai kategoriškai draudžia klientams savo dantų tvirtumą tikrinti gliaudant graikinius ar lazdyno riešutus. Taip pat nereikėtų itin dažnai piktnaudžiauti vištos kauliukais, džiovinta duona ar džiūvėsėliais. Valgant labai kietą maistą dantyse gali susiformuoti mikroskylutės arba jie tiesiog nulūžti.
Vienas didžiausių dantų priešų ir geras karieso draugas yra cukrus. Jame yra gausu dantis ardančių medžiagų, o, pavyzdžiui, karamelė ar irisiniai saldainiai ne tik skatina karieso atsiradimą, bet dar ir ištraukia plombas. Išimtis iš saldumynų yra šokoladas. Savo veiklą vykdantys odontologai Vilniuje ir kitur teigia, jog jį reikia valgyti ne kaip desertą, o pertraukėlėmis tarp pagrindinio patiekalo. Itin rūgštūs produktai, pavyzdžiui, citrinos, kiviai, greipfrutai, apelsinai, obuoliai, taip pat alkoholiniai bei gazuoti gėrimai irgi ardo dantų emalę.

1 komentaras

  1. Ramunė

    Labai teisingai odontologai sako apie šokoladą. Man taip pat teko girdėti, kad šokoladas neturėtų būti valgomas, kaip desertas. Reikėtų valgyti pertraukėlėmis tarp pagrindinio patiekalo . 🙂

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.