Žalieji kokteiliai – jūsų sveikatai

pagal | 2017-12-18

Stebuklingieji sveikatos gėrimai – taip galima pavadinti žaliuosius kokteilius. Juos labai paprasta pagaminti, be to, jie labai naudingi sveikatai. Visa ko jums reikės, – tai žalumynai, švieži vaisiai ar daržovės ir elektrinis trintuvas. Rezultatas – jėgų ir energijos antplūdis, stiprus imunitetas ir gera nuotaika.
Apie organizmo valymą šiais laikais kalbama labai dažnai. Ir ne veltui – juk valgome neretai per daug, judame per mažai, tad galiausiai ir sveikata ima šlubuoti. Radikalių organizmo valymo būdų – nemažai. Deja, kai kurie iš jų daugeliui mūsų gali pasirodyti itin sudėtingi ir net pavojingi. Kur kas saugiau (ir, ko gero, naudingiau) ne mėnesius savo organizme kaupti „šiukšles“, o natūraliai valyti „plunksneles“ kasdien. Padėti šiuo atveju gali vis tų pačių žalių lapinių ir kitų daržovių, prieskoninių žolelių bei vaisių kokteiliai.
Tokie kokteiliai, palyginti su šviežiai spaustomis sultimis, turi gausybę pranašumų. Be svarbių maistingųjų medžiagų, vaisių ir daržovių, kokteiliai aprūpina mūsų organizmą dar ir naudinga ląsteliena. Jeigu yra galimybė organizmo valomųjų gėrimų vartoti likus 30 – 40 minučių iki valgio, labai tikėtina, kad netrukus jūs pajusite palengvėję keliais kilogramais. Juk po tokio maistingųjų medžiagų kupino starto organizmui gali ir nebereikėti įprasto skaičiaus kalorijų. Žaliuosius kokteilius įtraukę į kasdienį mitybos racioną, galite juntamai pataisyti savo sveikatą.

Žaliųjų kokteilių pranašumai
Žaliuosiuose kokteiliuose yra kur kas daugiau maistingųjų medžiagų ir mažiau kalorijų, palyginti su įprastais saldžių vaisių ir uogų kokteiliais. Kokteiliai su žalumynais labai maistingi dėl didelio kiekio baltymų ir aminorūgščių. Šiuose gėrimuose yra daug mineralinių druskų ir mikroelementų, vitaminų ir chlorofilo, taip pat ląstelienos, būtinos normaliai žarnyno veiklai ir tam, kad toksinai bei kitos kenksmingos medžiagos būtų pašalintos iš organizmo. Juose yra ir antioksidantų, saugančių organizmą nuo kenksmingų išorės veiksnių.
Žaliųjų kokteilių vartojimas – patogus būdas įtraukti į racioną daugiau vaisių ir daržovių. O jų, kaip teigia medikai ir mokslininkai, kad apsisaugotume nuo lėtinių ligų, reikia daug. Iš vienos vidutinio dydžio porcijos kokteilio mes nesunkiai galime gauti maždaug ketvirtadalį ar net trečdalį rekomenduojamo kiekio daržovių per dieną.
Vartodami žaliuosius kokteilius pusryčiams mes ne tik paskatiname organizmo valymosi procesus, bet ir jį pamaitiname. Maistingosios medžiagos kur kas geriau įsisavinamos iš skysčių (kokteilių, sulčių).
Jeigu reikia sureguliuoti virškinamojo trakto veiklą, ir šiuo atveju žalieji kokteiliai gali pagelbėti, nes juose gausu vaisių ir lapinių daržovių ląstelienos. Vadinasi, šlakai ir toksinai iš organizmo bus šalinami nuolat, o tai gerai veikia sveikatą.

Ar visiems tinka
Kaip ir visur, čia svarbu saikas. Kiekvieno iš mūsų organizmas – individualus, tad žaliųjų kokteilių vartojimas itin priklauso nuo bendros sveikatos būklės, vartojamų medicininių preparatų, virškinamojo trakto būklės.
Derėtų žinoti, kad jeigu jums negalima vartoti vitamino K (jo taip pat labai daug žalialapėse daržovėse ir kopūstuose), vertėtų prieš pradedant vartoti žaliuosius kokteilius pasikonsultuoti su gydytoju.

Kaip tinkamai pasigaminti?
Reikia paimti žalumynų (krapų, salotų, salierų, burokėlių, morkų, dilgėlių, kiaulpienių lapų ir kitų žalumynų) ir daržovių arba vaisių santykiu 2:3, t. y. Dvi dalis žalumynų ir tris dalis daržovių arba vaisių (daržovių ir vaisių viename kokteilyje geriau nemaišyti, tačiau tai tikrai nėra griežta taisyklė). Viską sutrinkite trintuvu. Vandens pilkite tiek, kad gautumėte norimą konsistenciją. Jeigu vandens nepilsite, išeis tiršta masė, kurią galėsite valgyti šaukšteliu. Į žaliuosius kokteilius taip pat galima įpilti šviežiai spaustų sulčių, nesaldaus jogurto.
Žalumynus patariama naudoti tamsiai žalius (juose ypač daug naudingųjų medžiagų). Taip pat rekomenduojama žalumynus nuolat kaitalioti, t. y. Kasdien išbandyti vis kitokius receptus. Kokteilius suvartoti geriausia iš karto pasigaminus, bet jeigu reikia juos galima vėsioje vietoje laikyti 3 dienas.
Išgerti tokį kokteilį reikėtų ne vienu mauku, o pamažu, lyg košiant per dantis, kad jis gerai susimaišytų su seilėmis ir organizmas jį geriau įsisavintų. Užkąsti jo niekuo nereikia – toks kokteilis geriamas vienas. Visa kita (kitą maistą) rekomenduojama valgyti po pusvalandžio, kai išgersite kokteilį, arba likus pusvalandžiui iki laiko, kada planuojate jį gerti. Beje žaliasis kokteilis gali atstoti ir visavertį maistą, nes jame yra ne tik vitaminų, bet ir ląstelienos, antioksidanų bei kitų naudingų medžiagų
Pasigaminti tokius kokteilius – labai paprasta. Susmulkintus ingredientus sudėkite į trintuvo indą ir gerai sutrinkite, įpilkite vandens, jei pageidaujate, įmeskite ledo kubelių ir išmaišykite. Viskas – kokteilis gatavas, gerkite į sveikatą.
Galima pasigaminti labai neįprastų, tačiau skanių žaliųjų kokteilių. Svarbiausia – nebijoti eksperimentuoti ir įsiklausyti į savo organizmo signalus. O gydomoji žalumynų galia – tai jūsų sveikata!

Obuolių ir bananų kokteilis
Obuolys, ½ – 1 bananas, ½ stiklinės petražolių, stiklinė špinatų lapų arba baltagūžių kopūstų, ½ stiklinės vandens, 3 ledo kubeliai.

Obuolių ir bananų kokteilis su citrinomis
3 obuoliai, 2 bananai, ½ citrinos, 5 salotų lapai, 1-2 stiklinės vandens.

Apelsinų, mėlynių ir bananų kokteilis
Apelsinas, ½ – 1 bananas, stiklinė mėlynių, stiklinė špinatų, vandens, ledo kubelių.

Apelsinų, ananasų ir bananų kokteilis
Apelsinas, ½ stiklinės ananasų gabalėlių, ½ – 1 bananas, stiklinė špinatų arba romaninių salotų, ledo kubelių ir (arba) vandens.

Kopūstų, salierų ir obuolių kokteilis
2 stiklinės šviežių kapotų brokolių, ½ stiklinės pjaustytų baltagūžių kopūstų, ¼ stiklinės pjaustytų salierų stiebų, ½ stiklinės obuolių sulčių arba 2 obuoliai, ledo kubelių ir (arba) vandens.

Brokolių ir vynuogių kokteilis
Stiklinė šviežių kapotų brokolių, stiklinė besėklių vynuogių, ledo kubelių ir (arba) vandens.

Kokteilis „Burokėlių gaiva“
Burokėlis, paprika, stiklinė špinatų arba kopūstų, šaukštelis kapotų imbierų šaknų, ½ šaukštelio citrinų sulčių, druskos, maltų juodųjų pipirų.

Baltyminis žaliasis kokteilis
1,5 stiklinės špinatų lapų, ½ stiklinės pjaustytų agurkų, salierų stiebas, ½ stiklinės vandens, ½ vidutinio dydžio banano, ½ stiklinės ananasų gabalėlių, ¾ stiklinės neriebaus graikinio jogurto, 3-5 ledo kubeliai.

Imbierinis kokteilis
2 lapinių kopūstų lapai, stiklinė špinatų lapų, obuolys, stiklinė vandens, ¼ avokado, šviežių citrinų sulčių, gabalėlis šviežio imbiero šaknies, medaus, vandens ir (arba) 3–4 ledo kubeliai.

Kokteilis „Rudens asorti“
Obuolys, morka, stiklinė lapinių kopūstų lapų, gabalėlis šviežio imbiero šaknies, bananas, stiklinė vandens.

Pomidorų kokteilis
5 pomidorai, ½ citrinos, česnako skiltelė, ryšelis petražolių, krapų, stiklinė vandens.

Morkų ir apelsinų kokteilis
2 morkos, apelsinas, keli salotų lapai, šviežių imbierų sulčių, stiklinė vandens.

Pomidorų kokteilis su kopūstų sūrymu
½ stiklinės raugintų kopūstų sūrymo, 4 pomidorai, ryšelis petražolių, krapų, ½ stiklinės vandens, cukraus.

Agurkų ir pomidorų kokteilis
Agurkas, 5 pomidorai, ryšelis krapų, druskos.

Morkų, agurkų ir salierų kokteilis
Morka, agurkas, saliero gumbas, ryšelis krapų, petražolių, stiklinė vandens.

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *