Kaip numesti svorio? Efektyviai subalansuok savo dietą!

pagal | 2013-10-09

Vis iškyla tas pats klausimas, kaip numesti svorio ir, kaip jį išlaikyti nuolat? Bendrą atsakymą ko gero žinome visi – valgyti reikia mažiau ir sveikiau. Tačiau, ką tai reiškia? Kaip valgyti, kad turėtum jėgų, energijos ir nebūtum alkanas?

Skaityk toliau ir rasi konkrečių praktinių patarimų glaustai, ką ir kaip turi valgyti, kad tau pagaliau pavyktų numesti svorio!

subalansuota-dieta

Sveikai subalansuota dieta

Trumpai tariant, sveika dieta reiškia tai, kad turi:

  • Valgyti skaidulinį maistą. Maistas, kuriame gausu skaidulų, yra: viso grūdo duona, rudieji ryžiai ir makaronai, avižos, žirniai, lęšiai, grūdai, pupos, vaisiai, daržovės ir sėklos.
  • Į racioną įtrauk bent 5 porcijas įvairių vaisių ir daržovių per dieną. Tai turėtų būti valgoma vietoj riebaus ir kaloringo maisto. Pavyzdžiui, vaisiai yra puikus užkandis, jei praalkai.
  • Ribok riebų maistą. Mažink riebios mėsos, sūrio, nenugriebto pieno, kepto maisto, sviesto, ir pan, vartojimą. Vietoj to naudok liesesnes alternatyvas:
    • Nugriebtą ar pusiau nugriebtą pieną
    • Liesą mėsą ar paukštieną
    • Vietoj kepto riebaluose maisto valgyk virtą, keptą garuose ar orkaitėje. Jeigu kepi, naudok augalinį aliejų, kaip saulėgrąžų, rapsų, ar alyvuogių.

O kaip greitai numesto svorio?

Ieškai būdų kaip greitai numesti svorio? Tuomet jau šiandien atsisakyk saldžių gėrimų ir tokio maisto, kaip šokoladas, sausainiai, pyragai, ir pan. Jis tukina labai greitai. Todėl vien jo atsisakymas tau per kelias dienas padės iš karto numesti kelis kilogramus. O kaip tu tuomet jausies? Sutik, tai būtų puiki pradžia! Tačiau tai dar ne viskas. Tau padės dar keletas patarimų greitesniam rezultatui.

  • Venk greito maisto. (kebabai, beliašai, hotdogai, dešrainiai – NE TAU!)
  • Valgyk bent 3 kartus per dieną, ir nepraleisk valgymų.
  • Visada valgyk pusryčius. Jie tau „neleis apsiryti“ per pietus ir vakare.
  • Valgyk lėtai. Sotumo jausmas ateina per 15-20 min. Tik lėtai valgant ir daug kramtant (kiekvieną kasnį kramtyti nuo 30 iki 50 kartų) netrukus  pajausi kaip ateina sotumo jausmas ir atrasi ką reiškia nepersivalgyti greitai.
  • Venk sūraus maisto. Pradžiai bandyk palaipsniui mažinti druskos kiekį maiste, o galiausiai jo visai nedėti. Esmė ta, kad druska sulaiko vandenį kūne, o tai prisideda prie tavo apimčių didėjimo. Be to ji kenkia širdžiai ir kraujagyslėms, todėl venk jos kaip ir cukraus, arba apribok iki minimumo.
  • Per savaitę vietoje mėsos suvalgyk 2-3 porcijas žuvies patiekalų. Bent dvi iš jų turėtų būti riebios, kaip sardinės, lašišos, šviežias tunas, plekšnės ir pan.

Mažo kaloringumo maistas paprastai yra geriausias. Todėl būtinai atmink, kad toks maistas ir gėrimai ( kaip pavyzdžiui alkoholis, saldūs gėrimai, ir saldumynai) yra didelio kaloringumo ir tau visiškai NEREIKALINGAS.

Pradžioje susiplanuok, ką valgai.

Pačioje pradžioje kai norisi kuo greičiau numesti svorio, reiktų susiplanuoti ką valgysi šiek tiek į priekį. Galbūt gali susiplanuoti visus receptus, ką gaminsi, viena dieną prieš. Arba gali vienu prisėdimu susiplanuoti savaitės meniu. Tokiu būdu visada žinosi, kiek suvalgai. Tai kur kas geriau, nei žiūrėjimas į spinteles ir šaldytuvą prieš artėjantį valgymo laiką. Ir pradžioje tą reiktų tikrai daryti, nes kai taps jau įprasta, vėliau to nebeprireiks.

Būtinai atskirk valgymus nuo kitų veiklų. Todėl nevalgyk žiūrint filmą, televizijos laidas, per susitikimus ir pan.

Pradėk keisti blogus savo valgymo įpročius.

Paskaityk patarimus žemiau ir pažiūrėk galbūt turi valgymo įpročių, kuriuos gali pakeisti?

  • Valgyk mažesnes porcijas nei įprastai. Nemanyk, kad privalai ištuštinti visą lėkštę. Jeigu turi dideles lėkštes, gali jas pakeisti vidutinio dydžio. Tokiu būdu, tu natūraliai patieksi sau mažesnes porcijas.
  • Nepraleidinėk valgymų. Nors tai skamba neblogai, tačiau kai rečiau valgai, tuomet lėtini medžiagų apykaitą ir labiau išalksti. Todėl būsi priverstas užkandžiauti arba persivalgyti kito valgymo metu. Patarimas – valgyk reguliariai.
  • Vietoj šokolado ir kitų saldumynų užkandžiauk vaisiais, riešutais ar džiovintais vaisiais.

Pakeisk pirkinių sąrašą.

Vienas iš greitesnių žingsnių, norint pakeisti valgymo įpročius ir numesti svorio, tai pakeisti pirkinių maišelio turinį. Pavyzdžiui, jeigu niekada nepirksi sausainių, tai jų ir nebebus tavo spintelėje.

Skaityk pirkinių etiketes ir susiplanuok pirkinių sąrašą iš anksto. Kai daugiau išmoksi apie sveiką maistą, galėsi praleisti daugiau laiko lygindamas maisto etiketes prieš nusprendžiant, ką pirkti.

Nepirk maisto, kai jauti alkį. Geriausiai į parduotuvę eiti po valgio. Tuomet visas pagundas pakeisi sveikesnio maisto pasirinkimu.

Išmėgink naujus receptus

Daugelis žmonių turi įprastus receptų rinkinius ir valgius, kurie nuolat kartojasi. Galbūt tai yra tavo mėgstamiausi, tačiau išbandyk ir naujų receptų. Taip galbūt rasi naujų ir svarbiausia sveikesnių patiekalų.

Kiekvieną savaitę išbandyk bent po vieną naują sveiką receptą. O tuomet kai jau numesi svorio, turėsi daugybę sveiko maisto receptų, kurie padės tau jį išlaikyti normaliu.

Valgyk daugiau sriubos

Jeigu pradžioje pietų valgysi sriubą, tikėtina, kad mažiau persivalgysi. Sriuba užpildo skrandį ilgesniam laikui, ir smegenyse išjungia alkio jausmo „mygtuką“.

Tačiau valgyk mažo kaloringumo sriubas. Venk kreminių, didelio kaloringumo sriubų ir pagardinimų riebia grietine ar padažais.

Gerk daugiau vandens.

Ko gero geriausiai į amžiną klausimą, kaip numesti svorio, gali puikiai atsakyti vanduo. Išgerk vieną arba dvi stiklines vandens prieš kiekvieną valgymą, ir tikrai suvalgysi mažiau.

Amerikoje atliktas tyrimas parodė, kad žmonės, kurie prieš valgymą gėrė po dvi stiklines vandens, per tris mėnesius numetė 2 kg svorio daugiau nei tie, kurie negėrė. Taigi išbandyti tikrai verta

Venk saldžių gėrimų, arbatų ir kavos su pienu ir cukrumi, pieno, alkoholinių gėrimų. Atmink, kad bene geriausias būdas savęs perdaug neribojant numesti svorio – rinktis paprastą vandenį, kaip pagrindinį gėrimą.

Pradėk jau šiandien!

Dabar tu jau tikrai žinai kaip numesti svorio. Todėl nieko nebedelsk ir pradėkite savo kelią į tikslą jau šiandien!

Sėkmės tau.

Patiko turinys? Pasidalink juo su draugais jau dabar!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.